۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۸۳۹۴۵
سردار جلالی:

دشمن در پی نفوذ از طریق فضای سایبری است| ماهیت تهدیدات دشمن تغییر کرده است

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که ماهیت تهدیدات دشمن تغییر کرده است، گفت: هدف امروز دشمن تسلط بر کشور از راه های غیر نظامی مانند فضاهای سایبری است.
سردار جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل امروز در دیدار شماری از مراجع تقلید و علما با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان این سازمان با رهبر معظم انقلاب گفت: تدابیر و تذکرات رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع پدافند غیرعامل در دستور کار است.

وی افزود: رهبر انقلاب تأکید کردند اصرارشان این است که موضوع پدافند غیرعامل برای کشور بسیار مهم است و همه مسؤولان باید به این موضوع توجه کنند، رهبر انقلاب فرمودند اگر به موضوع پدافند غیرعامل توجه نشود ممکن است تهدیدات مخاطره آمیز علیه کشور شکل گیرد.

سردار جلالی با بیان این که در دوران کنونی ماهیت تهدیدات تغییر کرده و فناوری و تکنولوژی محور شده است، اظهار داشت: تهدیدات سایبری با فناوری هایی که مردم روزانه با آن ارتباط دارند تلفیق شده است و مقابله با آن ها باید هوشمندانه، علمی و فناورانه باشد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تأکید فرمودند در حوزه پدافند غیرعامل باید با دقت، هوشمندانه و علمی عمل شود، برنامه پیشرفت، توسعه و سازندگی کشور برای ارائه خدمات به مردم و فناوری و تکنولوژی ها همانگونه که می تواند منشأ خیر باشد و فرصت محسوب شود، می تواند منشأ تهدیدات و آسیب ها هم باشد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که ضمن استفاده از فناوری های روز برای خدمت به مردم باید مراقب باشیم که فناوری ها علیه کشور تهدید تولید نکنند، ابراز داشت: تلفیق فناوری های سایبری و فضای مجازی بر حوزه دارایی ها و زیرساخت های کشور مفهوم هوشمندی در زیرساخت ها را درست می کند که قابل برنامه ریزی و کنترل هستند اما در کنار آن ممکن است تهدیداتی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در تهدیدات ممکن است کسانی که صاحب فناوری هستند بتوانند نفوذ کنند و آن فناوری و زیرساخت را در اختیار بگیرند تا از این طریق برای کشور تهدید ایجاد کنند، مواجهه با این تهدیدات نگاهی هوشمندانه می طلبد یعنی هم باید از امکانات فناورانه استفاده کرد و هم باید مراقب تهدیدها بود، این دو مؤلفه در پدافند غیر عامل متمرکز می شود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: کار پدافند غیرعامل سخت است چرا که تهدیدات به صورت علمی، فناورانه و به شدت متغیر هستند، لازم است که برای کارهای پدافند غیرعامل رویکرد علمی و با دقت داشته باشیم تا پدافند هوشمندانه و علمی را سازماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: این حوزه به اندازه زیادی به فضای سایبری متصل است و اثری که فناوری سایبری بر بقیه طرح های کشور می گذارد می تواند بسیار مهم باشد و حتی بقیه حوزه ها را در حوزه هضم کند به همین دلیل باید نگاهی جامع به موضوعات داشته باشیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل  اظهار داشت: رهبر انقلاب می فرمایند معماری جهان متأثر از معماری فضای سایبری در حال شکل گیری است، باید از فناوری ها با هوشیاری استفاده کرد، با تکیه و حفظ ارزش های دینی و انقلابی باید از ابزار جدید استفاده کرد و نباید در این مسیر سلطه پذیر باشیم.

وی ادامه داد: هدف امروز دشمن تسلط بر کشور از راه های غیر نظامی مانند فضاهای سایبری است، دشمن با استفاده از تکنولوژی و دانش وارد کار می شود که ممکن است شناخت آن هم سخت باشد از همین رو باید با نهایت دقت و هوشمندی کارها را پیش برد.

ارسال نظرات